Abonneer je gratis op Techzine!

Schadevrij rijden in Gran Turismo is voorbij. De volgende versie van Gran Turismo, deel 5, zal eindelijk auto’s bevatten die schade weergeven.

Kazunori Yamauchi, bedenker van de Gran Turismo spellen en tevens hoofd van het bedrijf dat deze spellen ontwikkelt, deelde mee dat het raken van tegenstanders of objecten een visuale impact zal hebben op de auto’s.

Gran Turismo Prologue zal vijf tracks en 40 auto’s bevatten die met behulp van high dynamic range rendering op het scherm worden neergezet. Het spel zal op 1080p met ongeveer 60 beelden per seconde lopen. De fotorealistische auto’s hebben echter enkele onvolkomenheden aan de randen, vanwege de hoge resolutie van het spel.

De hoofd van Polyphony Digital, Yamauchi, deelde tevens mee dat de vrijgave van tracks veel makkelijker zal gaan dan in de vorige delen, waar nog gebruik werd gemaakt van een omslachtig systeem. Nu moeten spelers races uitspelen om bepaalde auto’s en tracks vrij te geven. Het spel kent ook verschillende weersomstandigheden, waaronder regen.

Gran Turismo 5 wordt ergens in 2008 verwacht.