2min

Tags in dit artikel

Mobilion heeft vandaag een nieuwe betalingsdienst in Nederland aangekondigd. Door middel van de betalingsdienst kan men kleine betalingen tot tien euro voldoen via de telefoonrekening. Het systeem herkent aan het gsm-nummer of de betaling is geschiedt.

Wanneer de klant nu een kleine betaling wil verrichten is het nodig om te gaan sms’en naar een bepaald nummer of naar een 0900-nummer te bellen. Dit is over met de komst van Mobilion. Dit nieuwe betalingsconcept zorgt ervoor dat men gewoon zijn of haar gsm-nummer ingeeft en de kosten van de dienst worden bijgeschreven op de rekening aan het eind van de maand bij abonnementsvormen en wordt van het prepaid-tegoed afgehaald indien de klant nog prepaid heeft.

Om het zo simpel mogelijk te maken voor de klant heeft Mobilion besloten om de betalingspagina zo in te richten dat het lijkt alsof de website nooit verlaten wordt. Hiervoor heeft Mobilion speciale API’s vrijgegeven, zodat de vormgeving van de pagina aangepast kan worden. Dit moet leiden tot meer betalingen, sowieso zorgt de dienst voor een laagdrempelig betalingssysteem. Zo stelt Mobilion, het bedrijf stelt dan ook dat het aantal betalingen zal toenemen door het systeem.

"We hebben recent een onderzoek laten uitvoeren door het bureau van Maurice de Hond. Hieruit blijkt dat het Nederlandse publiek betalen met een mobiele telefoon nog als lastig ervaart", vertelt Marc Schoutens, directeur van Mobillion. "Hoewel de mogelijkheden legio zijn, is het zaak dat betalen met je mobiel toegankelijker wordt. Belangrijk hierbij zijn gebruikersgemak en veiligheid. Met Mobile Internet Billing spelen we in op deze behoeften."