Abonneer je gratis op Techzine!

Aankomende zomer zal een van de grootste verkoopwebsites van Nederland een make-over krijgen. Het uiterlijk van Marktplaats.nl zal verandert worden wat een frisser uiterlijk tot gevolg moet hebben. Ook de manier van het plaatsen van advertenties zal de nodige aandacht krijgen.

Volgens Marktplaats zelf zal er in de grondvesten van de website niets veranderd worden. Echter gaat de website aankomende zomer wel enkele veranderingen tegemoet, de website moeten frisser ogen en de gebruikersvriendelijkheid moet verbeteren. Zo zal je een stuk minder velden in hoeven te vullen wanneer je een advertentie plaatst. Het nieuwe uiterlijk moet er ook voor zorgen dat een gebruiker makkelijker de juiste categorie vindt en ook zal de zoekfunctie verbeterd worden.

Daarnaast zal er na de make-over van de website ook meer onderscheidt gemaakt worden tussen nieuwe en tweedehandse producten. Volgens Marktplaats nemen deze nieuwe producten een belangrijke plek in binnen de website en zou een op de vier bezoekers elk kwartaal een nieuw product kopen. Echter zal het niet zo zijn dat Marktplaats haar focus op nieuwe spullen zal gaan leggen.

Ook Marktplaats is zich bewust van de mobiele markt en zal daarom dit onderdeel ook de nodige aandacht schenken. Aankomende weken zullen 50.000 mensen het nieuwe platform gaan testen. Met de feedback van deze groep zal Marktplaats het platform nog verbeteren om vervolgens in de zomer in zijn totaal live te gaan.