Graphics, geluid

Graphics


Grafisch is Rage wel een van de hoogstandjes. De Wasteland ziet er mooi uit, maar de grotten, riolen en gebouwen die je verkent zien er pas echt mooi uit. Helaas doet het spel er te lang over om alle voorwerpen te laden en kan het soms 10 seconden duren voordat het gebied volledig is geladen. Toch wel een minpuntje waar je je zo nu en dan aan stoort.

Als je eenmaal met mensen aan de praat raakt zal je merken dat er goed gewerkt is aan de gezichtsuitdrukkingen. Deze personen gebruiken heel hun gezicht om de boodschap goed over te brengen. Ook worden er met handen gebaren gemaakt zodat je helemaal wordt meegezogen in iemands verhaal. Helaas is het verhaal iets aan de mindere kant, maar het blijft leuk om naar deze personen te luisteren.



Tijdens de gevechten reageren je vijanden elke keer anders op een kogel die hen raakt. Schiet je in een been dan gaat de vijand wankelen en schiet je deze in zijn hoofd dan valt deze stijfachterover neer. Iets wat de actie net even intenser maakt.

geluid


Op het geluid valt weinig aan te merken behalve dan dat het goed is. De personen waarmee je praat hebben diepgang in hun stem wat in combinatie met de eerder genoemde visuele effecten een mooi plaatje oplevert.

Tijdens de gevechten fluiten de kogels je letterlijk om de oren en je wingstick snijdt door de lucht op zoek naar vijanden. Explosies hebben een lekkere knal en vijanden kermen van de pijn als je ze flink geraakt hebt.



De achtergrond muziek is soms wat aan de mindere kant. Zo nu en dan was er een deuntje op de achtergrond dat osn sterk deed denken aan een radio die geen goede ontvangst heeft, een krakend geluid dus.