2min

Tags in dit artikel

,

Graphics & Sound

Iedereen weet dat de Nintendo DS niet gemaakt is om hoogstaande graphics te kunnen produceren. Aan de hand van de celshading techniek leverde de vorige Tony Hawk game voor de Nintendo DS al mooie 3D beelden. Dit houdt in dat alles wel driedimensionaal is, maar in een cartoonstijl gerenderd is. In Downhill Jam worden dezelfde graphics gebruikt met hier en daar enkele kleine verbeteringen. Deze vorm van graphics is goed genoeg zolang er niet teveel in detail gegaan wordt. Zo is het duidelijk merkbaar dat deze tekort schiet wanneer je een personage aanmaakt en er ingezoomd wordt op het hoofd of een ander lichaamsdeel, alles ziet er dan ineens heel hoekig en lelijk uit.


[center]De minder geslaagde graphics in close up[/center][/sup]

Interactie met de omgeving laat helaas wat te wensen over, deze is namelijk bijna helemaal statisch. Wanneer je bijvoorbeeld tegen een boom vliegt, zullen er geen blaadjes uitvallen. Desalniettemin blijven het verbluffende graphics voor een DS game.

Net zoals in alle vorige Tony Hawk games is er ook hier veel aandacht besteed aan het geluid. Zo zal er op de achtergrond altijd een streepje Hardrock draaien en zijn vele conversaties ook met echte stemmen ingesproken. Je kan zelfs je eigen playlist samenstellen, waarbij je de keuze hebt tussen 15 nummers.

Een leuk extraatje is de mogelijkheid om bij de instellingen "Legacy Camera" te activeren. Wanneer je deze optie activeert zal de camera net zoals op de GBA Tony Hawk spellen "locked" worden, dit houdt in dat de camera de bewegingen van je personage niet volgt, maar gewoon vast staat, redelijk vervelend, maar wel grappig om eens uit te proberen.