Graphics & Geluid
Characterdesign
Tijdens het spel en in bepaalde korte scènes zijn de personages niet tot in de details uitgewerkt. Tijdens de meeste filmpjes is dit wel het geval. Je zit net in een aflevering van de Simpsons. Wat wel grappig is om zien, zijn de Simpsons personages in pixelvorm. Tijdens één van de levels wordt er teruggegrepen naar het old-skool Donkey-Kong + Super Mario tijdperk en dan worden de moderne Simpsons geconfronteerd met de 1D, pixel Simpsons. De scène die dan volgt is best wel goed gevonden. Beide families vergelijken elkaar en kijken op hun manier neer op elkaar…
![]() |
![]() |
Leveldesign
Over het design van de levels ben ik wel te spreken. Elk level is netjes uitgebouwd, zit boordevol extra’s en is tot in het detail uitgewerkt, net als elke Simpsons aflevering. Dit is misschien ook één van de minpuntjes, omdat je totaal geen vrijheid hebt tijdens het spel. Je hebt ten eerste elkaar nodig om verder te geraken in de levels en vaak is terugkeren geen optie. Ook zijn de levels niet echt groot. Maar dit compenseren de makers door ervoor te zorgen dat de allerkleinste details netjes zijn uitgewerkt!
![]() |
![]() |
Geluid
EA heeft gezorgd dat alle ingesproken stemmen die van de originele cast zijn. Dat is dus gewoonweg schitterend! Verder komen er ook steeds de herkenbare one-liners naar boven van alle personages, zelfs van de minder bekende Simpsons characters. De special effects zijn zoals bij vele games matig. Niet veel spectaculairs dus.