, ,

Customization

Character

Aan het begin van het spel krijg je de mogelijkheid om je personage aan te maken. Dit gebeurt op een manier zoals we in Oblivion ook zijn tegengekomen. Je kan met een enorme hoeveelheid schuifbalkjes en knopjes je personage helemaal naar jouw wens aanpassen. Zo kan je een oude blanke man, sexy latina en een dikke neger aanmaken. Het is net wat je zelf wilt. Eenmaal in het spel is het altijd nog mogelijk je personage aan te passen bij de plastisch chirurg. Naast het uiterlijk van je personage bepaald je ook de manier waarop hij/zij loopt, praat, emoties uit en vecht.

Tijdens het spelen kun je ook kleding kopen voor je personage. De diversiteit en hoeveelheid van de kledij is echt gigantisch groot, daar is GTA IV niets bij. Alles is aan te passen qua kleur, en bijna alles kan op verschillende manieren gedragen worden (opgehesen broek of afgezakt enzovoorts). Ook kun je kiezen om tattoo’s te zetten op je personage, dit kan op je lichaam en je armen en benen. De enorme hoeveelheid opties zorgt er voor dat je personage uniek zal zijn en je niet snel iemand tegen zal komen met hetzelfde uiterlijk.

Gang

Naast je eigen personage, kun je ook je gang naar wens aanpassen. Zo kan je als outfit kiezen voor bodyguards, rappers, ninja’s of pimps. Het heeft geen effect op de gameplay, maar het is wel tof. Ook kan je de obscene gebaren van je gang aanpassen naar wens. De voertuigen waarin de bendeleden rondrijden kun je zelf uitzoeken, later in het spel zul je meer auto’s vrijspelen en kun je sportwagens uitzoeken.

Cribs & Cars

Naast je gang kun je ook je Crib aanpassen. Er zijn in totaal negen Cribs aanwezig in het spel die je kunt kopen. Eenmaal van jou, kun je de Crib inrichten zoals jij wilt, van een krot tot een superdeluxe appartement met de grootste TV.
Op die TV kan je overigens een mini-game spelen, Zombie Uprising, een soort Resident Evil/Dead Rising survival game met zombies. Een erg vermakelijke minigame.

De voertuigen in het spel zijn nagenoeg allemaal aan te passen, ook de nieuwe motoren. Zo kun je ze voorzien van een ander kleurtje, andere bumpers, velgen, daken, spoilers en nitrous. Dit pimpen blijft een leuke bezigheid en is dankzij de diversiteit van de voertuigen en de hoeveelheid opties erg leuk om te doen.

Guns

Qua guns is er niet veel aan te passen, behalve dat er enorm veel keuze is uit alle wapens die in het spel zitten. Naast de wapens uit het origineel zijn er een grote hoeveelheid nieuwe wapens aanwezig. Van simpele handpistolen tot zware raketwerpers en miniguns, het zit er allemaal in. Voor de maniakken onder ons is er ook een kettingzaag en stungun aanwezig.