, ,

Gameplay 2/2, graphics en geluid

Gameplay 2/2

Misschien dat ze het spel laagdrempelig hebben willen houden in verband met de jongere fans van de reeks. Vandaar dat het ook zeker een pluspunt is dat de gehele game in het Nederlands te spelen is. Dit kan helaas niet in-game aangepast worden op de PlayStation 3-console. Hiervoor dienen eerst de totale systeem-instellingen voor worden aangepast.

Omdat ik verder geen fan van de reeks ben kan ik geen echt oordeel vellen of de verhaallijn goed gevolgd wordt. Daarvoor heb ik gebruik moeten maken van trailers en dingen die ik op het internet gelezen heb. Ik kwam in een aantal trailers wel een aantal bekende dingen tegen die ook in het spel terugkwamen, maar voor de echte details zal je toch waarschijnlijk het boek moeten lezen, zoals het wel met meer film-games gaat.

Ook is het in dit spel weer gebruikelijk om objecten te verzamelen. Hierdoor is het mogelijk om extra spel-opties te unlocken, zoals bijvoorbeeld eenvoudige multiplayer-mogelijkheden die samen te spelen zijn, offline wel te verstaan. Online zijn er geen mogelijkheden om het spel te spelen. Maar ik zou daar ook niet direct toepassingen voor weten die zich binnen dit genre lenen.

Helaas weten de graphics niet altijd te overtuigen. Ik had eigenlijk wel meer verwacht van een spel op een, inmiddels, current-gen console. Maar misschien verwacht ik ook teveel van een spel wat misschien niet is gemaakt voor de hardcore-gamer. Op sommige momenten vond ik de details binnen het spel te laag. De personages daarentegen zijn wel prima uitgewerkt en lijken toch best wel goed op hun film-tegenhangers.

Onder het spel is een redelijk goede geluidstrack gemonteerd. Muziek dat echt bij het soort spel, en natuurlijk ook soort film past. De effecten zijn ook goed te noemen. Pluspunt is, zoals eerder genoemd, de mogelijkheid om het spel geheel in het Nederlands af te laten spelen, afhankelijk van de systeem-instellingen.