,

Een conclusie trekken uit deze review is niet al te moeilijk gelukkig, Apple heeft gewoon wederom een prima product afgeleverd. De verpakking alleen al is het kopen ongeveer waard. De iPod zelf werkt prima en maakt waar wat hij belooft. De specificaties zijn ronduit goed, en het apparaatje werkt lekker. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat de iPod erg kras- en vingerafdrukgevoelig is. Dat is wel jammer, want na een week gebruik zitten er al best wat krassen op. Aan de andere kant kan je dan wel zien dat ‘ie ook intensief gebruikt wordt.

Er is de laatste tijd flink wat te doen geweest over de accu’s van de iPods. Laat je hierdoor echter niet weerhouden om er één aan te schaffen, want de accu problemen komen vooral voor op de oude modellen. Het enige wat zelfs niet bij de nieuwe iPod kan is de accu verwisselen. Dus mocht die kapot gaan, dan zal je een dure reparatie moeten betalen. Dit is echter één van de weinige nadelen van de iPod, en het zou jammer zijn als mensen zich hierdoor zouden laten afschrikken om deze geweldige MP3 speler aan te schaffen.

Als je nog op zoek bent naar een MP3 speler met een flinke opslagcapaciteit dan is de iPod een zeer goede keus. Uiteraard komt er steeds meer concurrentie, met name van de Creative Zen, maar toch kan die niet op tegen de iPod. De Zen is veel ‘lomper’ dan een iPod, en de bediening kan zeker niet op tegen Apple’s speler. Het enige nadeel wat de iPod heeft t.o.v de concurrentie is de prijs: voor evenveel geld kan je een Zen kopen met 2 keer zoveel harddisk ruimte. Echter, het oog wil ook wat. Verder kan de geluidskwaliteit van de Apple Earphones makkelijk winnen van elke andere MP3 speler.

Al met al is de iPod het predikaat "Techzine Must-Have" meer dan waard, het is een geweldige MP3-speler.
10.0
  • zeer makkelijk te bedienen;