Graphics & Gameplay
Graphics
Op grafisch gebied valt er weer niets te klagen, behalve dan dat het ontzettend zwaar is voor je PC.
Alsof het in Crysis niet mooi genoeg was, heeft Crytek de graphics in Crysis Warhead nog iets verbeterd. Ook de performance is beter dan het origineel (systeemafhankelijk). Ik draai zelf Crysis onder Vista 64-bit, en ik merkte met dezelfde instellingen als Crysis dat ik 4-6 FPS meer had gemiddeld, en dat is op een game die gemaakt is gemiddeld rond de 20-25 FPS te draaien toch een flinke verbetering. In DirectX 9 mode is dit zelfs 10 fps of meer, een enorm verschil!
Met de maximale instellingen ziet Crysis Warhead er echt fantastisch uit, op dit moment is er geen enkele game die ook maar in de buurt komt van deze graphics. FarCry 2 zal Crysis Warhead wel evenaren of voorbijgaan, maar tot die tijd is Crysis Warhead het beste dat er is.
Maar ook op lagere instellingen ziet Crysis Warhead er nog stukken beter uit dan de gemiddelde shooter, dus wees niet bang dat je een lelijke game zit te spelen als je de grafische instellingen lager moet zetten voor jouw systeem.
Gameplay
Qua gameplay is er niet veel veranderd ten opzichte van het originele Crysis. Je beschikt nog steeds over de Nanosuit die je naar wens bepaalde powers kan geven. Mocht je Crysis niet gespeeld hebben: je kunt de energie in het pak bijvoorbeeld gebruiken om supersterk te worden, waardoor je o.a. hoger kan springen, of je gebruikt het pak om tijdelijk onzichtbaar te worden.
Dit speelt net als in Crysis erg leuk, en het blijft grappig om onzichtbaar naar een vijand te sluipen, om daarna te switchen naar superkracht hem te grijpen en hard weg te gooien.

Er zijn twee nieuwe wapens aanwezig in Crysis Warhead, te weten de AY69, een machinepistool en de FGL40, een granaatwerper. De eerste is het meest interessant, aangezien deze in plaats van je pistool gebruikt kan worden, en ook nog eens met één in elke hand. Zo kan je in feite drie sterke wapens mee dragen, in plaats van twee en een pistool. De granaatwerper kan normale granaten afschieten, maar ook de nieuwe EMP granaten die Nanosuits en andere elektronische circuits uitschakelt.
Net als in Crysis kun je de wapens nog steeds naar wens aanpassen met lasersights, sniperscopes en dempers, iets wat in niet veel games voorkomt en ook nog eens écht nuttig is, want een "kaal" machinegeweer verander je zo in een scherpschuttersgeweer of een aanvalsgeweer door er een scope of een granaatwerper op te monteren.
Table of contents
- 1. Introduction
- 2. Graphics & Gameplay
- 3. Specs
- 4. Conclusie