2min

Tags in dit artikel

Spelverloop & graphics / geluid

Waar Battleforge een groot verschil in maakt tegenover andere RTS games op de markt is de manier waarop de units werken. Zoals je al hebt kunnen lezen maakt alles in Battleforge gebruik van je deck, ook je units.


Om de units en spells van de cards te kunnen gebruiken dien je over power te beschikken. Power krijg je door powergenerators te bouwen. Sterkere units en spells gebruiken ook meer power, als je genoeg hiervan tot je beschikking hebt kan je de betreffende actie uitvoeren.
Om een bepaalde unit of spell te gebruiken heb je een orb nodig van de betreffende school. Deze orbs krijg je door monuments te bouwen, bij het bouwen kan je de keus maken welk soort orb dat je nodig hebt.
Zo zijn er bijvoorbeeld krachtige spells die 3 fire orbs nodig hebben, en dan nog een willekeurige andere orb.


Graphics & Geluid
Zoals in veel andere RTS games kan je ook in Battleforge 360 graden om je units heen draaien, vooral met de spells/attacks van je units geeft dit een leuke toevoeging. De graphics zien er over het algemeen goed uit, vooral de spell effecten. Soms zien de textures/fonts er wel wat onscherp uit op de units. Helaas merkte ik al gauw dat ik met hoge settings al vrij veel lag kreeg met units verplaatsen. Het scrollen over het speelveld gaat daardoor traag.

Het geluid van Battleforge is goed, leuke creature taunts en goede effecten van de spells en units, niets op aan te merken dus.