Met de Arlo Pro 2 kun je zeggen dat de Arlo-lijn volwassen is geworden. Aan de ene kant vanwege de Full HD-resolutie. Die levert een duidelijke meerwaarde boven 720p. Aan de andere kant ook vanwege de ondersteuning voor zaken zoals Continuous Video Recording, 3 second lookback en het aanmaken van detectiezones. Het is nu een volwaardig camerasysteem geworden. De gratis opslag van opgenomen events gedurende zeven dagen blijft verder een interessante feature. Het maakt deze camera’s zeker bruikbaar zonder een extra abonnement. Bij Nest is dat wat ons betreft bijvoorbeeld eigenlijk niet het geval. Wel zouden we graag wat aanpassingen aan de app en wat slimmere detectiemogelijkheden zien. De toevoeging van CVR en de andere twee features ontnemen echter ook wat van de charme van Arlo-camera’s. Als je wat cynisch in het leven staat, zou je dit een eerste stap richting een conventionele ip-camera kunnen noemen. Voor de nieuwe features, die wat ons betreft veel meerwaarde bieden, moet de Arlo Pro 2 continu aangesloten zijn op het stroomnet. Wij zien het echter liever als een uitbreiding van de mogelijkheden, waardoor het een ‘serieuzere’ beveiligingscamera wordt. Wij zijn in ieder geval nog altijd van mening dat je een beveiligingscamera het best continu op kunt laten nemen. De toevoeging van de nieuwe mogelijkheden maakt de Arlo Pro 2 voor meer mensen interessant natuurlijk. Netgear breidt hiermee de markt voor deze producten uit. Dat moet ook resulteren in de verkoop van meer abonnementen. Als je de mogelijkheden interessant genoeg maakt, zijn mensen eerder geneigd om extra te gaan betalen. Je krijgt dan als bedrijf terugkerende inkomsten, waardoor de hele business unit winstgevender wordt. Al met al zijn we goed te spreken over de Netgear Arlo Pro 2. We belonen hem dan ook met een Silver Award.
8.0
  • Kan volledig draadloos gebruikt worden;
  • Full HD-resolutie;