,

Foscam App

Het aanmelden van de camera geschiedt in slechts een paar minuten. Hierna is het een kwestie van de camera configureren, de gevoeligheid instellen en… uitproberen. Bij aankoop van een Foscam camera levert de fabrikant een gratis cloud abonnement voor de duur van een jaar met de camera mee. Via de app kan een abonnement op een cloud opslagdienst worden aangeschaft en opgewaardeerd. Ook kan je met een hele grappige ‘gok feature’ je abonnement opwaarderen of korting(en) stapelen voor extra cloud functies. Dit is beslist aan te bevelen, want het basis abonnement biedt slechts een (gratis) opslagfaciliteit van 8 uur.
Netjes en overzichtelijk. Via de tijdlijn is een gebeurtenis snel een eenvoudig in te zien.
In het startscherm van de Foscam app worden alle bij deze app aangemelde camera’s met beeld getoond. Wil je meer specifieke informatie of live stream van een betreffende camera inzien, dan kan deze camera met een druk op het beeld worden benaderd. Hier zie je vervolgens onderin een tijdlijn met hierin geaccentueerde balkjes. Dit zijn de momenten dat de camera iets heeft vastgelegd. Zo is het dus eenvoudiger om een bepaalde situatie terug te kijken. Van deze betreffende situatie kan je met de knoppen in het midden van het scherm ofwel een afbeelding, of een filmfragment (bij een premium abonnement) delen. Wil je graag een full-screen weergave, dan is het 90 graden kantelen van de telefoon of tablet voldoende voor een volscherm weergave. Ook hier kan je met de toetsen rechts in het scherm de video-stream pauzeren om de foto op het juiste moment met de fotobutton vast te leggen. Onderop het scherm wordt wederom de tijdlijn getoond. Zowel bij nacht en op de dag zijn deze FHD opnames met een resolutie van 1920 bij 1024 beeldpunten scherp en bruikbaar.

Opslagmogelijkheden

Indien u beschikt over een NAS van Synology of QNAP, dan kan deze camera als IP-cam worden aangemeld in Surveillance Station. De camera wordt hier dan ook direct herkend en er hoeft geen additioneel cloud abonnement bij Foscam worden afgesloten. Ook kan je gebruikmaken van de Foscam NVR (Netwerk Video Recorder) en kan er onder in de camera een micro-SD kaart worden geplaatst. Dit laatste als extra back-up.