2min

Tags in dit artikel

, ,

Inleiding

Er was eens, in een mooie digitale wereld, een overvloed aan sociale netwerken en die moest men ieder apart bijhouden. Er waren wel koppelingen beschikbaar, maar die waren oppervlakkig en werkten misschien niet helemaal zoals de gebruiker het wilde. Daarnaast waren de koppelingen vaak zo geschreven dat er eigenlijk geen controle was op de content die van het ene netwerk naar het andere netwerk werd omgezet. Die wereld klinkt toch wel verschrikkelijk ellendig, toch?

Dat zal Vodafone wel gedacht hebben toen het op het idee kwam om Vodafone 360 te ontwikkelen. Vodafone 360 combineert namelijk al je sociale netwerken en zorgt ervoor dat je vanaf één platform alles kunt bijhouden. Dat moet ervoor zorgen dat het verschrikkelijke leven van de socialenetwerkfreak op het internet wat dragelijker wordt. Dat is althans de bedoeling van Vodafone.


Daarvoor komt Vodafone dus met een platform, namelijk Vodafone 360. Dit platform werkt op mobiele telefoons, maar is ook te benaderen vanaf elke computer met een internetverbinding. De dienst staat namelijk ook op je eigen persoonlijke pagina. De dienst, of het platform, focust zich eigenlijk maar op één ding. Het centraal stellen van jezelf en daar alle sociale contacten omheen zetten. Daarom is de naam ‘360’ ook gekozen. Overal om je heen heb je toegang tot je sociale contacten en zijn ze aanwezig.

Voor de dienst heeft Vodafone in samenwerking met Samsung twee telefoons ontwikkeld, namelijk de M1 en de H1. Terwijl de M1 nog uit moet komen, is de H1 inmiddels uitgebracht door Vodafone. En Techzine neemt dit toestel nu onder de loep. Hierbij is eigenlijk de hamvraag, heeft Vodafone dit platform niet te vroeg gelanceerd en is er eigenlijk wel vraag naar? Waarom dit nu precies de hamvraag is, wordt gaandeweg de review vanzelf wel duidelijk. Ik moet het natuurlijk wel spannend houden voor jullie.