2min

De Consumentenbond heeft Simyo voor de 8e keer op rij beste provider. Hoe krijgt Simyo dat voor elkaar? En hoe komt een beste provider award van de Consumentenbond tot stand?

Beste mobiele provider volgens de Consumentenbond

Wat is de Consumentenbond award? Elk kwartaal test de consumentenpanel van de Consumentenbond de elf grootste mobiele providers van Nederland. Tijdens de test wordt er gelet op de kwaliteit van het mobiele netwerk, storingspercentage, administratieve problemen en algemene tevredenheid. De provider met de beste score wint.

Welk cijfer krijgt Simyo?

Hoe scoort Simyo ten opzichte van concurrenten? In ieder geval als enige provider met een 8.

Voor de achtste award gaf Consumentenbond op verschillende onderdelen acht keer een cijfer hoger dan een 8:

  • 8,6 voor bellen onderweg
  • 8,2 voor bellen binnen
  • 8,6 voor bellen buiten
  • 8,5 voor sms’en
  • 8,8 voor mobiel internet onderweg
  • 8,4 voor mobiel internet binnen
  • 8,7 voor mobiel internet buiten
  • 9,1 voor algemene tevredenheid

Op de voorwaarden valt nog wel winst te behalen.

24 uur bereikbaar

Simyo is makkelijk en snel te bereiken. Simyo is te bereiken via social media, het forum, e-mail en telefonie. Bij Tweets worden tijdens openingstijden binnen twee uur beantwoord en het Forum is 24 uur per dag geopend. Simyo heeft een speciaal social team dat bestaat uit 6 medewerkers die al je vragen beantwoorden. Dit zijn de namen en gezichten, die bij de gebruikte initialen horen.

Het Simyo Social team is elke werkdag bereikbaar van 9:00 tot 20:00 uur, maar schrik niet als ze ook daarbuiten reageren.

Jouw ideeën worden serieus genomen

Ideeën van klanten worden serieus genomen. Simyo heeft er een apart bord voor, genaamd ‘Wall of Change’. Hier zetten de Simyo klantenservice medewerkers de ideeën van Simyo-bellers op. Deze suggesties worden serieus bestudeerd en onderzocht om er werk van te maken.

Hoe zorgen medewerkers voor de beste provider?

Charlene van Kwaliteitscontrole geeft aan goed te luisteren om erachter te komen wat iemand echt vraagt. Geen aannames doen en flexibel opstellen. ‘Ik wil dat onze bellers weten waar ze aan toe zijn. Dat ze kunnen rekenen op topkwaliteit. Dus wij stoppen pas als ze écht antwoord hebben op hun vraag en weten waar ze aan toe zijn.‘

Lees op het blogartikel voor meer redenen waarom Simyo acht keer op rij de beste mobiele provider is.

Dit artikel is een ingezonden bijdrage van een partner.