Salesforce introduceert ERI-tool voor meer inzicht in klanten

Salesforce introduceert ERI-tool voor meer inzicht in klanten

Salesforce heeft onlangs zijn op AI gebaseerde Einstein Relationship Insights (ERI)-tool gelanceerd. Met deze tool kunnen klanten meer doelgerichte informatie verzamelen over klanten, potentiële klanten en bedrijven.

Salesforce wil verkoopmedewerkers helpen een completer inzicht te krijgen in hun bestaande klanten, toekomstige klanten en interessante bedrijven. Met ERI, eigenlijk gewoon een desktop-plugin, kunnen bedrijven straks in een handomdraai gegevens uit diverse bronnen verzamelen en met een enkele klik toevoegen aan hun CRM-database. De tool scant hiervoor automatisch het internet en diverse andere contactinformatie. Denk hierbij aan nieuwsbronnen, social media, persberichten, collaboration-applicaties en ook e-mailberichten.

goliath-1

Voordelen

De tool moet volgens Salesforce verkooppersoneel helpen bij het voorkomen van cold calling en het handmatig zoeken van nieuwe klanten. Door automatisch uitgebreide informatie over bestaande klanten en prospects te verzamelen, kunnen salesmedewerkers doelgerichter actie ondernemen en deals tot een goed einde brengen.

Meer productiviteit

De inzet van AI zou daarnaast ook tot meer en beter resultaat leiden, stelt Salesforce op basis van onderzoek. De inzet van AI door verkoopmedewerkers in hun werkproces zou het aantal afspraken met 50 procent doen toenemen. Ook zouden dan de kosten met 60 procent dalen.

Einstein Relationship Insights (ERI) van Salesforce is vanaf deze maand beschikbaar.

Tip: Salesforce Digital 360-update gericht op Marketing en Commerce clouds