2min

Tags in dit artikel

,

Ongeveer een derde van alle online aankopen en een vierde van alle bezoeken aan, doorgebrachte tijd op en bekeken pagina’s van een online winkel in het Verenigd Koninkrijk worden op het werk gedaan, zo blijkt uit nieuw onderzoek van comScore.

Uit het onderzoek, dat gedurende de eerste vijf maanden van 2009 werd uitgevoerd, blijkt dat vier van de vijf volwassenen in Engeland die op het internet surft online winkelt. Ondanks dit aantal is de verwachting dat de groei van online aankopen in de tweede helft van 2009 afneemt.

Ook blijkt uit het onderzoek dat bezoekers vanaf het werk eerder een aankoop zullen doen dan gebruikers die vanaf thuis een webwinkel bezoeken.

"Het is niet zo verrassend dat gebruikers eerder aankopen doen op het werk dan thuis. We zien vaak mensen die andere browsepatronen hebben op twee locaties, zo kunnen ze meer taak- en koopgeörienteerd zijn op het werk en thuis wat meer op vrije tijd gericht", aldus Mike Read, senior vice president van comScore Europe.

"Door zulke veranderingen te begrijpen kunnen winkels advertentiestrategieën verbeteren zodat klanten die op het punt staan een aankoop te willen doen goed bereikt worden."

Overigens is Amazon.co.uk de meest bezochte internetwinkel in het VK, zowel thuis als op het werk. Terwijl Apple.com, dat de tweede plaats inneemt, bijna alleen thuis bekeken wordt. De derde en vierde plaats worden respectievelijk door Tesco.co.uk en Next.co.uk ingenomen.

Het is niet bekend of deze bezoeken tijdens pauzes plaatsvinden. Het onderzoek suggereert ook dat bedrijven toegang tot online winkels toestaan in een poging de productiviteit te verhogen.