Manhattan Associates en Shopify gaan samen een alomvattend e-commerceplatform bouwen. Hiermee hoopt men retailers in staat te stellen hun klanten de beste ervaringen te bieden in iedere stap van het winkelproces.
Het gezamenlijke e-commerceplatform moet retailers complete omnichannel winkelervaringen gaan bieden. Nautica, een kledingmerk dat onderdeel is van SPARC Group, wordt de eerste klant.
Combinatie van oplossingen
Beide partijen bundelen hun krachten voor deze samenwerking. Manhattan Associates levert de omnichannel besteloplossing, terwijl Shopify diens e-commerceplatform daarop aansluit.
Daarnaast voegt Manhattan Associates ook de eigen klantenservice-tools voor aftersales toe aan het nieuwe platform. Deze tools zijn onder meer digitale self-service-middelen die meer inzicht, flexibiliteit en gemak geven voor klanten. Dat speelt in op het huidige klantgedrag, dat naar deze verbeteringen zou vragen.
Shopify profiteert van samenwerking
Volgens experts is de samenwerking vooral belangrijk voor de verdere ontwikkeling van Shopify. Dat bedrijf wil namelijk graag zijn producten aantrekkelijker maken voor winkelketens van een groot en middelgroot formaat. Daarnaast wil het graag dat zijn oplossingen tractie vinden in bepaalde subsegmenten, zoals bij luxemerken.
Hiervoor moet Shopify zijn producten uitbreiden met meer omnichannel winkelmogelijkheden die retailers helpen hun omzet te verhogen. De deal met Manhattan Associates kan hierbij flink helpen.
Lees ook: Spotify onthult Confidence, een testplatform voor developers