1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Facebook heeft een nieuwe toevoeging bedacht voor zijn Messenger-platform, waar wereldwijd 1 miljard mensen gebruik van maken. Een nieuwe functie maakt het voor bedrijven mogelijk om nog directer met consumenten te praten. Facebook gaat namelijk een koop-knop toevoegen aan Messenger.

Het is volgens Facebook de volgende stap om directere communicatie tussen consumenten en bedrijven mogelijk te maken. In april bracht het sociale medium al bots naar Messenger, waardoor bedrijven automatische klantenservice konden leveren via de dienst. Om iets te kopen bij bedrijven moesten consumenten echter nog naar een afzonderlijke applicatie, bijvoorbeeld een webbrowser. Met de nieuwe knop, hoeft dat niet meer.

Consumenten kunnen binnen de functionaliteit simpelweg op een knop drukken en daarna binnen Messenger betalen met Paypal of Stripe. Op dit moment bevindt de functie zich nog in een gesloten bèta, maar Facebook verwacht eind dit jaar nog te kunnen beginnen met de uitrol.

Uiteraard is de veiligheid volgens Facebook een belangrijk speerpunt bij de nieuwe functie: "Berichten met betalingen maken gebruik van de beste controlesystemen en financiële informatie wordt beschermd met dezelfde versleutelingsprotocollen die banken gebruiken", schrijft het in een blogpost.