1 min

Tags in dit artikel

,

In navolging van Apple en Microsoft heeft nu ook de Britse supermarktketen Tesco haar eigen online muziekdienst.

Tesco denkt een goede concurrent te kunnen worden van Apple en Microsoft door zich te onderscheiden in zowel prijs en kwaliteit.
Een nummer zal bij Tesco ongeveer € 0,99 gaan kosten, net zoveel als wat concurrent Apple ervoor vraagt.
Op het moment zijn er 400,000 nummers beschikbaar en Tesco hoopt hier binnen afzienbare tijd 500,000 nummers van te maken

De winkelketen heeft ervoor gekozen om hun content compatible te maken met Windows Media Player (wma-bestanden) en niet met Apple’s Ipod om zo een groter te publiek te kunnen bereiken.

Volgens een woordvoerder is er een verschuiving te zien in het downloaden van muziek. Zo zouden ouders op het moment meer uitgeven aan legale online muziekdiensten dan hun kinderen. Door een grote variëteit in hun aanbod denkt Tesco deze doelgroep beter te kunnen bereiken.
Tevens denkt het bedrijf dat er een toenemende vraag zal zijn naar legale muziekdownloads omdat de prijzen van mp3-spelers onder druk staan en de prijzen van te downloaden muziek lager zullen worden door de groeiende concurrentie.

De muziekdienst van Tesco is te bereiken via:
http://www.tescodownloads.com