2min

Tags in dit artikel

, ,

Web portaal Yahoo heeft gisteren een nieuwe serie consumentenelectronica geïntroduceerd die via de website verkocht zal gaan worden. Daarmee wil Yahoo haar naamsbekendheid onder de mensen gaan vergroten.

Yahoo leende haar naam al eerder aan computerelectronica als keyboards, digitale camera’s en computerbrillen.
Volgens een woordvoerder van Yahoo is deze nieuwe stap geheel in de lijn van Yahoo’s marketingsstrategie om de naam Yahoo onder de mensen te laten gaan leven.

De electronica wordt vervaardigd door het bedrijf Diamond.
Op het moment biedt Yahoo portable DVD/CD/MP3 spelers in de prijsklasse van 69 dollar tot 99 dollar.
De aparaten hebben een ingebouwde USB-poort waarmee foto’s kunnen worden opgeslagen op het apparaat.

Daarnaast biedt het bedrijf Home Theater Systems voor een bedrag van 199 dollar voor de low-end-versie tot 269 dollar voor de high-end-versie.

Volgens analysten zullen bekende bedrijven in de toekomst meer en meer hun naam gaan lenen aan services en producten die buiten hun eigen markt liggen.
Daartoe hoeft het bedrijf niet eens een hele bekende naam te hebben. Belangrijker is dat het product waaraan het bedrijf haar naam koppelt een innovatief product is en een mooi design heeft.

Het verleden heeft echter uitgewezen dat deze twee factoren niet altijd tot een succes leiden. Compaq en Gateway koppelden eind jaren 90 hun naam aan een serie televisie’s.
Intel en Compaq probeerden in 2000 muziekspelers te verkopen.
Deze bedrijven moesten de verkoop staken toen bleek dat de verkopen achter bleven bij de verwachtingen.


de Yahoo YDP-305 met 4-in-1 card reader en ingebouwde USB-poort

de Yahoo YDP-700 weegt iets meer dan 600 gram en kost 100 dollar

de Yahoo YDP-701 kost 100 dollar en past volgens Yahoo goed in de keuken

De Yahoo YHT-630 is één van de low-end Home Theather systemen van de serie en kost 200 dollar

De Yahoo YHT-650 is een high-end Home Theather systeem en kost 270 dollar