2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Dropbox rolt nieuwe datasecuritytools uit voor teams die gebruik maken van Dropbox Business. De nieuwe updates omvatten onder meer mogelijkheden rond synchroniseren, de ruimte die gebruikers ter beschikking hebben, beperkingen voor toegangsrechten en de mogelijkheid om het downloaden van gedeelde links uit te schakelen.

Specifiek geven de nieuwe tools, zo schrijft de site ZDNet, administrators de mogelijkheid om dataverslagen van gebruikers direct te exporteren naar CSV-bestanden. Dropbox stelt dat admins met behulp van die mogelijkheid data beter kunnen analyseren. Het vereenvoudigen van interne processen, waaronder de toewijzing van softwarebudgetten en de veiligheidsonderzoeken, behoort ook tot de mogelijkheden.

Persoonlijke accounts

Handig is de mogelijkheid om de Dropbox Business account van gebruikers die bijvoorbeeld stoppen met werken bij een bedrijf, om te kunnen zetten naar een persoonlijke account. Gebruikers houden dan toegang tot hun gedeelde en niet-gedeelde bestanden en mappen, maar verliezen toegang tot de mappen van het team.

Een extra manier om te zorgen dat bestanden niet in de verkeerde handen terecht komen, ligt in het uitschakelen van downloadmogelijkheden. Zodoende kan een admin dus instellen dat gebruikers wel toegang hebben tot een bepaald bestand, of een bepaalde bestandsmap, maar gegevens daar vervolgens niet kunnen downloaden. Ook kan de toegang van bepaalde individuele leden ingeperkt worden, om te zorgen dat zij als teamlid geen toegang tot een bepaalde teammap krijgen.

Een nieuwe instelling voor bestandsmappen is overigens ook het instellen van welke folders met welke computers gesynchroniseerd worden. Voor admins is het daarmee ook handiger om ervoor te zorgen dat bepaalde gebruikers standaard bepaalde gegevens op hun apparaat hebben staan. Tegelijk kunnen admins nu instellen hoeveel data iemand maximaal mag gebruiken, om te voorkomen dat teams oer hun datalimieten gaan.