Abonneer je gratis op Techzine!

Gemiddeld genomen gaven twee miljoen Nederlanders ieder ongeveer honderd euro uit bij Bol.com, wat resulteerde in een omzetgroei van 53 miljoen euro. De totale omzet komt zo uit op 224 miljoen euro.

Bol.com is niet zo scheutig geweest wat betreft de cijfers. Het bedrijf heeft namelijk nagenoeg alleen de omzet bekend gemaakt, winst en kasstroom details zijn niet bekend gemaakt. In vergelijking met 2006 maakte Bol.com een grote omzetgroei, de omzet verdubbelde namelijk.

Ondanks dat Bol.com wel meer omzet heeft geboekt, is het groeipercentage wel omlaag gegaan. Zo heeft men in 2007 een groeipercentage van zestig procent geboekt. In 2008 moest dit groeipercentage bijgesteld worden en kwam uit op eenendertig procent. De directie van Bol.com geeft aan dat men in elke product-categorie dubbelcijferige groeipercentages heeft geboekt. De elektronica-afdeling van Bol.com boekte de grootste groei.

In november en december werd het meest gekocht op Bol.com, op piekmomenten wist het internetbedrijf ongeveer twee opdrachten per seconden te verwerken. Verder steeg het groeipercentages in beide maanden met vijftig procent. In totaal hebben twee miljoen Nederlanders elf miljoen artikelen gekocht op Bol.com. Bol.com verwacht voor dit jaar eveneens een groei.