2min

Tags in dit artikel

, ,

Tijdens de jaarlijkse interne bijeenkomst heeft KPN vandaag zijn medewerkers op de hoogte gebracht van het strategisch plan tot 2015. Vanaf augustus zal de telefonische klantenservice van het bedrijf 24 uur per dag, zeven dagen per week gratis te bereiken zijn. Ook zal de provider aan het einde van de zomer met nieuwe mobiele abonnementen komen.

KPN meldt dat "in de afgelopen periode meer dan voorheen is geluisterd naar klanten". De telecomaanbieder gebruikt deze feedback om haar producten en diensten van hogere kwaliteit te voorzien. Het aanbieden van een telefonische klantenservice die 24 uur per dag, zeven dagen in de week gratis te bereiken is voor klanten, is daar één onderdeel van. Ook zal een nieuwe slogan geïntroduceerd worden, waarmee KPN de doe-mentaliteit van haar werknemers wil overbrengen: ‘KPN Doet ’t gewoon’.

Vanaf het einde van de zomer zal KPN de eerder aangekondigde mobiele abonnementswijzigingen doorvoeren, deze vallen in lijn met dochterbedrijven Hi en Telfort. Hoe deze nieuwe abonnementen er uit gaan zien is nog niet bekend.

Ook zal er in samenwerking met Ericsson het komende anderhalf jaar worden gewerkt aan het moderniseren van het bestaande GSM-netwerk. Ongeveer 4000 mobiele opstelpunten worden van nieuwe apparatuur voorzien. Dit moet onder andere ten goede komen voor nieuwe technologieën zoals 4G, betere dekking, mogelijkheid tot uitbouwen van capaciteit en het sneller verhelpen van storingen.

Met de nieuwe strategie richt KPN zich op het verbeteren van de reputatie, kwaliteit, service en techniek. Internationaal wil het bedrijf vooral groeien en winstgevend zijn.