Apple verdedigt iPhone in nieuwe campagne

Abonneer je gratis op Techzine!

Na de lancering van de Samsung Galaxy S4 heeft Apple gekozen voor een verdedigende strategie voor de iPhone. In een nieuwe campagne die kleinschalig wordt rondgemaild en op de website van het bedrijf is terug te vinden prijst de producent zijn smartphones aan. Er wordt niet direct verwezen naar de Galaxy S4, maar genoemde elementen duiden wel op de telefoon.

Zo prijst Apple in de nieuwe Why iPhone-sectie op de website de behuizing van aluminium, die veel steviger zou zijn dan de plastic behuizing van de concurrentie, waarmee ongetwijfeld voornamelijk op Samsung wordt gedoeld. Apple meldt dat het detailniveau van de behuizing net zo hoog is als bij hoogwaardige horloges.

Ook worden zaken zoals de Retina-display, de accuduur, de A6-processor, 4G-ondersteuning en de camera genoemd. De App Store maakt in het bijzonder zijn opwachting. Apple maakt melding van het assortiment van 800.000 applicaties die allemaal onder toezicht van Apple zijn gecontroleerd op malware. Andere platformen hebben volgens Apple te maken met een doolhof aan gefragmenteerde applicatiewinkels, wat het er allemaal niet makkelijker op maakt voor de consument en ontwikkelaars. Bovendien is er een groot risico op infectie met malware. Daarmee verwijst Apple hoogstwaarschijnlijk naar Android, wat veel meer last heeft van malware dan Apple’s iOS.