Salesforce stapt in e-commerce met overname Demandware

Abonneer je gratis op Techzine!

Salesforce heeft overeenstemming bereikt met Demandware voor een overname ter waarde van 2,8 miljard dollar. Met de overname kan Salesforce in één klap ook een grote speler worden in de e-commerce markt. Demandware levert web, mobile en clouddiensten aan grote spelers in de retailbranche.

Salesforce is bereidt om 2,8 miljard dollar te betalen voor Demandware wat neerkomt op 75 dollar per aandeel. Dat is 48 dollar meer dan de waarde van het aandeel op dit moment. Demandware is een grote speler in e-commerce en heeft onder andere Design Within Reach, Lands’ End, L’Oreal en Mark en Spencer als klanten.

Salesforce is op zijn beurt de grootste wereldwijde customer relationship manager (CRM) provider en levert diensten aan zo’n 150.000 bedrijven. Met deze overname denkt Salesforce zijn bereik met de CRM-diensten snel te kunnen uitbreiden naar de e-commerce markt. Het bedrijf wil een grote Salesforce Commerce Cloud opzetten waarin Demandware een grote rol gaat spelen.

Voor klanten van beide bedrijven is er veel voordeel te behalen met deze overname. Demandware klanten kunnen aan de gang met de bestaande Salesforce CRM-diensten terwijl Salesforce-klanten toegang krijgen tot de volledige ecommerce-diensten van Demandware.

De bedrijven verwachten een volledig jaar nodig te hebben om de overname af te ronden, wat neer komt op eind juni 2017.