Tele2 ziet aantal mobiele klanten verder toenemen

Stay tuned, abonneer!

Tele2 is al enige tijd een telecomprovider op de Nederlandse markt, maar pas sinds eind vorig jaar heeft het bedrijf ook een eigen 4G-netwerk. Voor de overige frequenties koopt de provider capaciteit in bij concurrent T-Mobile. De investeringen die het bedrijf heeft gedaan in het eigen netwerk en deels nog steeds moet doen lijken wel hun vruchten af te werpen.

Tele2 zag het afgelopen kwartaal het aantal mobiele klanten toenemen met zo’n 57.000 stuks. Dat is bijna twee keer zoveel als het kwartaal daarvoor. Volgens Tele2 heeft dat deels te maken met de marketingactiviteiten maar ook met de komst van de iPhone SE en de introductie van sim only 4G-abonnementen.

In Nederland komt de helft van de omzet van Tele2 inmiddels uit mobiel, de omzet ging ook licht omhoog van 1,39 miljard naar 1,45 miljard Zweedse kronen, omgerekend zo’n 153 miljoen euro. De investeringen die het bedrijf het afgelopen half jaar nog heeft moeten doen in het netwerk, zo’n 50 miljone euro, zorgt ervoor dat er geen winst is maar een verlies. Onder de streep komt Tele2 in Nederland uit op een verlies van 116 miljoen Zweedse kronen, zo’n 12,3 miljoen euro.

Tele2 in zijn geheel draaide over alle landen een verlies van 60 miljoen kroon, zo’n 6,3 miljoen euro. Vorig jaar draaide het bedrijf nog een ruimte winst over het tweede kwartaal.