Het speciale e-mailadres waar mensen met klachten over de iPhone 3G terecht konden is door T-Mobile een week na de uitzending van Radar weer opgeheven.

Tijdens de uitzending maakte woordvoerder Bart Weijermans bekend dat er een speciaal e-mailadres in het leven was geroepen waar mensen met klachten over hun iPhone 3G naar toe konden mailen. Klanten zouden dan maximaal 48 uur daarna door de klantenservice teruggebeld worden.

Inmiddels heeft T-Mobile besloten om het e-mailadres weer buiten gebruik te stellen. Mensen die nog wel naar iphone-actie@t-mobile mailen krijgen een e-mail terug waarin staat dat het e-mailadres een tijdelijk initiatief naar aanleiding van de Radar-uitzending is geweest. Klanten wordt aangeraden om contact op te nemen met de klantenservice.

Waarom T-Mobile het e-mailadres zo kort na de introductie weer opgeheven heeft is niet bekend. Mogelijk heeft het te maken met de 2.1-update voor de iPhone-software die nog dezelfde week door Apple uitgebracht werd en naar verluidt een hoop problemen op zou lossen.

De problemen die mensen hebben gaan met name over het bereik van de iPhone, zo bleek uit de klachten die bij Radar binnengekomen waren. Ook op de verschillende websites, blogs en fora is dat de meest gehoorde klacht, die waarschijnlijk niet zozeer met het toestel, maar meer met het netwerk van T-Mobile te maken heeft.

T-Mobile geeft sommige klanten aan dat het verwacht dat de integratie van het Orange-netwerk problemen met het bereik op gaat lossen. De huidige stand van zaken maakt dat deze integratie rond december dit jaar afgerond moet zijn. In de tussentijd kunnen klanten hinder ondervinden van de werkzaamheden, aldus T-Mobile.