1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Dankzij de nieuwe mediawet waardoor de reclameregels zijn verruimd, is het voor de televisiezenders mogelijk om vaker reclameblokken in te lassen. NET 5 en SBS6 willen hier gebruik van maken door meer reclames in te lassen bij series als House en The Mentalist.

Deze nieuwe manier van het tonen van de reclames zal voorlopig enkel op de donderdagavond merkbaar zijn op SBS bij de series House en The Mentalist en op zondagavond op NET 5 bij de serie The Ghost Whisperer. De beide zenders willen deze series om de vijf tot zeven minuten onderbreken om reclameblokken in te kunnen lassen van drie minuten.

Mocht deze nieuwe manier van reclame goed werken, dan willen SBS6 en NET 5 voor een groot deel van de avond op deze manier reclame tonen op de televisie.

Een woordvoerder vertelde: "We gaan nu een proefperiode in waarin we gaan onderzoeken hoe we deze verruiming optimaal voor de adverteerders kunnen benutten, uiteraard zonder daarbij de kijker uit het oog te verliezen."