Vodafone heeft laten weten dat de telecomprovider het probleem met de SMS-informatie, die niet te scheiden was, heeft opgelost. Hiervoor heeft de provider een nieuwe technologie geïnstalleerd binnen het huidige netwerk.

Zowel Vodafone als T-Mobile laten echter in een reactie weten dat het beeld, dat geschetst werd door NRC Handelsblad, niet helemaal correct was. Er werd namelijk vanuit gegaan dat de providers de informatie helemaal niet kon scheiden. Volgens de providers kunnen zij dit wel, alleen kon dit nog niet bij de printertap-methode. Hierbij worden de gegevens gelijk gedeeld met de betrokken instantie. Wanneer de gegevens later opgevraagd worden, is er geen probleem, dan kan de informatie wel gescheiden worden.

Vodafone heeft het probleem met de printertap inmiddels opgelost. Hiervoor heeft de telecomprovider een nieuwe technologie geïnstalleerd die inmiddels operationeel is. T-Mobile laat weten nog druk bezig te zijn met een oplossing voor het probleem, maar verwacht dat het ook niet lang meer kan duren. KPN had het probleem al eerder opgelost.