Het Nederlandse eBuddy is van plan om het internetbedrijf naar Azië uit te breiden. Volgens Emerce wil eBuddy daar lokaal aanwezig zijn om sneller te kunnen schakelen. Het internetbedrijf stuurt dan ook iemand van de organisatie die kant op om andere werknemers te zoeken.

In Nederland heeft eBuddy inmiddels een miljoen actieve gebruikers. "In Indonesië ligt dat cijfer rond de zeven miljoen per maand", vertelt Jan-Joost Rueb, mede-oprichter van eBuddy. De communicatie tussen mobiele telefoons is in Azië erg groot. "In Azië zien we een ontzettende groei. Een van de grotere landen voor ons op dat gebied is Indonesië", aldus Onno Bakker, ook een mede-oprichter van eBuddy.

Volgens Bakker gebeurt in Azië alles op mobiel vlak. Mobiel gebruik is tevens belangrijk voor eBuddy, omdat het momenteel de meeste groei kent. "Ze hebben in Azië als het ware de computer overgeslagen. Als je kijkt naar de advertentiemarkt, dan gaat dat beter op mobiel dan op het web. Het bereik is groter", aldus Bakker.

Maar Bakker vermeldt wel dat eBuddy daarom de eerste voorzichtige stap wil maken naar Azië. Daarnaast ligt het voor de hand om Singapore als thuisbasis te nemen. "Van daar uit kun je makkelijk naar de grote landen daar omheen reizen", vertelt Bakker aan Emerce.