Beats Audio zal begin volgend jaar een nieuwe muziekstreamingdienst lanceren, genaamd Beats Music. Hiermee wil het bedrijf de concurrentie aangaan met diensten als Spotify en iTunes Radio.

Beats, het bedrijf dat voornamelijk bekend is van de Beats by Dre-koptelefoonlijn, komt begin volgend jaar met een nieuwe muziekstreamingdienst. Voor de dienst moet een bepaald bedrag per maand betaald worden, waarna de gebruiker onbeperkt kan streamen. De dienst zal in eerste instantie alleen in Amerika beschikbaar zijn.

Beas Music zou oorspronkelijk dit jaar al uitkomen, maar door omstandigheden is dit niet gehaald. Volgens geruchten werkt de dienst nog niet naar behoren, maar er gaan ook geruchten dat de dienst pas gelanceerd kan worden op het moment dat er een deal is gesloten met een telecomprovider. Hiervoor zal waarschijnlijk naar AT&T gekeken worden.

Volgens Jimmy Iovine, medeoprichter van Beats Music, willen mensen op verschillende momenten verschillende nummers horen. Muziek kan volgens de muziekproducent echter niet als aparte nummers geluisterd worden en er moet een balans zijn tussen de verschillende nummers die achter elkaar af worden gespeeld. Er zal bij Beats Music dan ook een sterke focus liggen op playlists, hoewel het wel mogelijk blijft om individuele nummers te zoeken.

De streamingdienst van Beats onderscheidt zich daarom van andere diensten doordat de playlists door mensen worden samengesteld naar aanleiding van informatie die bekend is over de gebruiker. Hierbij wordt rekening gehouden met de balans van de playlist.

Als voorbeeld noemt Iovine een gebruiker die vijf keer in de week naar de sportschool gaat. Volgens hem krijgt de streamingdienst de mogelijkheid om dat soort dingen over een gebruiker te leren. Vervolgens wordt er op dagen dat de gebruiker normaal gesproken naar de sportschool gaat een playlist aangeboden die zeer geschikt is voor de sportschool, maar die uiteraard ook overeen komt met de smaak van de gebruiker.