De voormalig CEO van Microsoft, Steve Ballmer, liet in september en oktober weten dat Microsoft met een Office-versie voor de iPad en Android-tablets zou komen. Nu de vraag opnieuw werd gesteld aan de marketing vice president, Tami Reller, was het antwoord een heel stuk minder duidelijk. Mogelijk heroverweegt Microsoft zijn beslissing om Office naar iOS en Android te brengen.

Tijdens de Goldman Sachs technologie conferentie werd de vraag gesteld of Microsoft bereidt is Office naar andere platformen te brengen als de schade toebrengt aan het imago van Windows. Daarop zei Reller: "Microsoft moet ervoor zorgen dat de belangrijkste merken goed in de markt blijven staan, Windows is daar geen uitzondering op." Verder liet ze weten: "Office is een zeer belangrijk onderdeel en meerwaarde voor Windows, maar Office is ook een groot eigen merk."

Wat opviel is dat ze niet echt een antwoord gaf op de vraag, ze draaide een beetje om het antwoord heen. Ze zei uiteindelijk dat de beslissing per product en per business wordt bekeken. Dit antwoord is duidelijk een stuk vager dan de woorden van Ballmer eind vorig jaar die zei dat de Office-versie voor de iPad en Android-tablets zal verschijnen nadat er een Office touch-versie voor Windows 8 is verschenen. Wellicht twijfelt Microsoft nog over het lanceren van Office op concurrerende platformen. Een van de sterke punten en meerwaardes van Windows en Windows Phone is uiteindelijk toch echt Office.

Er is al vaak kritiek geweest dat Microsoft nog steeds geen Office-versie voor de iPad heeft gelanceerd. Zowel door gebruikers als door aandeelhouders en analisten. Microsoft kan namelijk flink verdienen aan een Office-versie voor de iPad.

Verder ging ze ook nog in op Windows 8 en maakte onder meer bekend dat Windows 8 inmiddels 200 miljoen keer is verkocht.