1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

Yahoo lijkt vol in te zetten op het veroveren van de consument via de TV, of beter gezegd via content. Vorige week werd al gemeld dat het Amerikaanse bedrijf van plan is om populaire YouTube-kanelen van Google weg te weken, nu wordt duidelijk dat Yahoo ook zelf series gaat produceren.

Aan alle kanten lijkt Yahoo dus moeite te doen om zich te profileren als aanbieder van video’s met de dienst Yahoo Screen. De populaire YouTube-kanelen moeten overtuigd worden met behulp van hogere inkomsten vanuit reclames en dat zal een sleur aan gebruikers met zich meebrengen. Aan de andere kant wil Yahoo die gebruikers ook aantrekken met behulp van eigen kwalitatieve content.

Daarmee gaat Yahoo dus niet alleen met Google de concurrentie aan, maar ook partijen als HBO en Netflix worden in de strijd betrokken. Yahoo zou volgens The Wall Street Journal een contract tekenen voor de productie van vier series.

Alle vier deze series zullen op de lachspieren moeten werken, elke aflevering krijgt een budget van honderdduizenden tot zelfs miljoenen dollars.