1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

HTC heeft naar verluidt een grote naam uit de marketingwereld weten te strikken. Paul Golden, de man achter Samsung’s Next Big Thing-campagne moet de marketing van HTC op zich gaan nemen.

Samsung geeft zelf maar al te graag aan dat het succes van de Galaxy-lijn te danken is aan goede marketing, al is dat niet in de minste plaats om te kunnen ontkennen dat het al dan niet kopiëren van Apple’s producten aan het succes heeft bijgedragen. De grote man achter die marketing gaat zich volgens twee ingewijde bronnen van Bloomberg nu inzetten voor HTC.

In eerste instantie heeft HTC een contract voor drie maanden met Golden, maar het plan is om de man voor langere tijd te binden. Daarbij zal hij direct aan bestuursvoorzitster Cher Wang rapporteren. De topvrouw heeft eerder dit jaar nog aangegeven dat HTC zich te weinig heeft beziggehouden met de marketing van de eigen producten: "Om eerlijk te zijn dachten wij nooit dat marketing zo belangrijk was. Dat is geen goede gedachte."

HTC heeft het financieel gezien zwaar, de afgelopen drie kwartalen noteerde HTC verlies en een afname van marktaandeel. Dat ondanks dat het Taiwanese bedrijf goede producten zoals de One M8 (review) op de markt zet. De producten kunnen nog zo goed zijn, maar de consument heeft in de regel zijn of haar zinnen gezet op een Galaxy-apparaat of iPhone. HTC moet dat zien te veranderen en marketing zou daar een goed middel voor kunnen zijn. Ook dat kost echter veel geld.