1 min

In een nieuwe reclame van Samsung wordt Galaxy S III-eigenaars aangeraden om te upgraden naar de Galaxy S5, voornamelijk vanwege de verbeterde camera, het scherpere scherm, de waterdichte behuizing, de accu en de hogere prestaties.

"Het is tijd om te upgraden", zo meldt een drietal reclames van Samsung. In de reclames bespreekt een man de beste eigenschappen van de Samsung Galaxy S5 (review), waarin vaak de vergelijking met de Galaxy S III (review) wordt gemaakt. Samsung’s voormalige vlaggenschip is inmiddels twee jaar op de markt en wat het Zuid-Koreaanse bedrijf betreft is het tijd dat gebruikers de portemonnee trekken.

De aanpak is verrassend, meestal nemen technologiefabrikanten niet een eigen oud product als uitgangspunt. Samsung richt zich meestal op iPhone-gebruikers. Zij werden vorige week nog uitgemaakt voor muurknuffelaars omdat zij zich volgens Samsung van stopcontact naar stopcontact begeven.

In de reclames wordt bijvoorbeeld getoond dat de Galaxy S5 sneller is, door een game op te starten en te tonen dat dit een fractie sneller gebeurt dan bij de Galaxy S III. Bij het nemen van foto’s van vissen valt de telefoon in het aquarium, maar door de waterdichte behuizing is dat geen punt. De accucapaciteit is bovendien 30 procent hoger en de Galaxy S5 beschikt over een extreme energiebesparingsmode waarmee je met een lading van 10 procent nog een dag vooruit kunt.