Zoekgigant Google heeft besloten om de zogeheten Basecamps, fysieke winkels waar Google Glass ervaren kan worden, te sluiten. Dat betekent volgens het bedrijf niet dat het niet meer gelooft in Google Glass, de zoekgigant wil zich enkel meer richten op de online verkoop van de bril.

Met een Basecamp is het mogelijk om een afspraak te maken, om Google Glass te ervaren. Dergelijke locaties waren te vinden in Los Angeles, New York en San Francisco, maar het is niet meer mogelijk om een afspraak te maken voor zo’n ervaring.

Dat deed vermoedens reizen dat Google de winkels gaat sluiten, een nevenproduct hierbij is dat er nieuwe twijfels ontstaan over het algehele voortbestaan van Google Glass. Google heeft veel moeite om de bril bij het grote publiek aan te laten slaan. Ook wordt vermoed dat de consumentenversie van de bril je beloofde lancering in 2014 niet meer zal halen.

Google bevestigt nu inderdaad dat de winkels in hun huidige vorm stoppen, maar dat het geloof in de bril niet is afgenomen. De zoekgigant wil zich naar eigen zeggen meer richten op de online verkoop van de bril. "We blijven toegewijd aan Glass en we verwerken de feedback van gebruikers in een nieuwe versie," meldt een woordvoerder.