Apple’s nieuwe tablet, de iPad Pro, weet in China vooralsnog geen indruk te maken wat betreft de verkoopaantallen. Naar verluidt zouden er in de eerste verkoopmaand zo’n 49.300 exemplaren in gebruik zijn genomen. Dit blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Talkingdata.

Met 49.000 activeringen loopt de iPad Pro (review) bijvoorbeeld flink achter op de verkoopcijfers van de iPad Air 2, welke in de eerste verkoopmaand meer dan tienmaal zo vaak verkocht werd. De andere nieuwe iPad, de iPad mini 4, behaalde ook betere cijfers dan de iPad Pro en werd in de eerste maand 92.500 maal geactiveerd.

De relatief lage verkoopcijfers van de iPad Pro hebben vermoedelijk te maken met de prijs van de grote tablet. Voor een iPad Pro betaalt men bijna het dubbele als voor een iPad Air 2 en dan zit het speciale toetsenbord en de Apple Pencil nog niet in die prijs inbegrepen.

Apple heeft geen verwachting uitgesproken over de verkoopcijfers van de iPad Pro, het is dus moeilijk te zeggen of de iPad Pro slechter presteert dan verwacht werd. China is voor Apple wel een heel belangrijke markt, enkel uit de Verenigde Staten wordt een hogere omzet behaald.