Facebook legt op dit moment de laatste hand aan een mobiele nieuwsdienst welke naar alle waarschijnlijkheid eind januari uit moet komen. De dienst moet Paper heten en Facebook wil hiermee de concurrentie aangaan met Flipboard.

Op dit moment is Facebook bezig met de laatste loodjes in het ontwikkelen van een nieuwsdienst die eind januari op de markt moet komen. De dienst moet Paper heten en geeft artikelen van onder andere The New York Times en The Washington Post op een visueel aantrekkelijke manier weer. Hierbij zullen ook Facebook-statusupdates weergegeven worden.

The Wall Street Journal wist vorig jaar al melding te maken van het bestaan van de dienst, maar op dat moment was de dienst nog niet klaar om gelanceerd te worden. Inmiddels is deze wel bijna zover, na "jaren van werk." Op dit moment is het echter nog niet bekend in welke vorm de dienst zal verschijnen. Mogelijk zal het gaan om een op zichzelf staande applicatie, maar het is ook mogelijk dat de dienst onderdeel wordt van de Facebook-app.

Facebook’s CEO Mark Zuckerberg is persoonlijk betrokken bij de ontwikkeling van de nieuwe dienst, hoewel het leeuwendeel van de ontwikkeling de verantwoordelijkheid is van het team dat eerder ook al de newsfeed van Facebook ontwikkelde.