min

Tags in dit artikel

, , , ,

Een ontevreden Vodafone-klant is op zijn blog gaan klagen over het feit dat hij zijn rekening tijdens een storing niet online in kon zien. Hierdoor ging de blogger, genaamd SWAS, over zijn internettegoed en kreeg daardoor een extra hoge rekening gepresenteerd.

De blogger was het hier niet mee eens en stelde een claim op. Volgens SWAS handelt de telecom-provider in strijd met haar eigen algemene voorwaarden waarin gesteld werd dat je te allen tijde online je rekening kon inzien.

Samen met driehonderd andere klanten van het bedrijf eist hij nu "teruggave van alle onterecht afgeschreven gelden en de optie om het contract per direct te ontbinden met terugwerkende kracht naar het moment dat inzage in dataverbruik onmogelijk werd", aldus de website

Vodafone heeft vooralsnog niet gereageerd op de claim, maar ze erkennen wel dat er problemen zijn geweest met de klantendatabase. Vanwege het groeiende aantal klanten moest het bedrijf naar eigen zeggen overstappen op een ander systeem waar een aantal zaken zijn misgegaan.

"Dat is een ingrijpende operatie. Het betekent een bevriezing van de gegevens die klanten kunnen inzien. Die moeten worden overgezet. Alles blijft bewaard, maar inzage is nu niet mogelijk", aldus een woordvoerster

SWAS hoopt dat er op termijn meer dan duizend deelnemers zullen zijn aan de claim en eind deze maand hoopt hij de claim bij Vodafone neer te leggen om daarna misschien een rechtszaak te starten. Opvallend is dat de Google-advertenties op de site bijna allemaal van Vodafone zijn.