2min

Tags in dit artikel

, ,

Middels een recent uitgevoerde onderhoudsupdate voor de online dienst MobileMe heeft Apple het opnieuw mogelijk gemaakt om gegevens te ‘pushen’. Wegens bugs moesten MobileMe-abonnees het lange tijd zonder deze functie stellen.

Apple beloofde afgelopen jaar voorafgaand aan de lancering van MobileMe dat deze over push-technologie zou beschikken. Middels deze technologie is het mogelijk om wijzigingen in een agenda of een nieuwe e-mail meteen te ‘pushen’ naar bijvoorbeeld een iPhone of laptop. Na de lancering traden er echter zoveel problemen dat de push-technologie voorlopig geschrapt werd.

Eind vorig jaar kwam Apple abonnees die met Mac OS X werken nog enigszins tegemoet door wel de push-technologie aan te bieden, maar met een vertraging van ongeveer 15 minuten. Aan Windows-gebruikers echter werd deze mogelijkheid niet aangeboden. Sinds de nieuwe update van MobileMe werkt volgens Apple de push-technologie weer volledig, er is geen vertraging meer en veranderingen worden direct gesynchroniseerd met andere apparaten. Naast de herintroductie van push bevat de MobileMe-update ook diverse andere bugfixes en performanceverbeteringen.

Zo zijn onder meer de meldingen en synchronisatie op iPhones verbeterd. Ook zijn meldingen voor nieuwe e-mail en het synchroniseren van agenda en contactpersonen met MobileMe volgens Apple betrouwbaarder geworden. Tot slot zijn ook de webapplicaties aangepakt. De performance van verschillende applicaties is sterk verbeterd en ook zijn de applicaties nu sneller in gebruik. Daarnaast is er nog een visuele verbetering doorgevoerd. Het loginscherm van MobileMe heeft nu ander uiterlijk.

Apple geeft ook aan dat, om van alle verbeteringen te kunnen profiteren, Mac OS X-gebruikers over Mac OS X 10.5.6 moeten beschikken en Windows-gebruikers het MobileMe Control Panel 1.3 geïnstalleerd moeten hebben.