Draagbare gadgets wekken interesse van consument

Abonneer je gratis op Techzine!

Uit een onderzoek is gebleken dat ruim de helft van alle mensen bekend is met draadbare gadgets. Eenderde van de mensen die bekend is met de apparaten overweegt er ook werkelijk één aan te schaffen. Dit blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau NPD.

Onderzoeksbureau NPD heeft onderzoek gedaan naar de populariteit van draagbare gadgets. Hieruit bleek dat ruim 52 procent van de ondervraagden wist wat een draagbare gadget is. Van de mensen die de apparaten kenden, gaf eenderde aan dat ze interesse hadden in het aanschaffen van een draagbare gadget.

De bekendste draagbare gadget was de smartwatch. 36 procent van de ondervraagden gaf aan ermee bekend te zijn. Van deze mensen gaf 23 procent aan plannen te hebben om er een te kopen. De belangrijkste redenen voor het kopen van een smartwatch is het bellen en gebeld worden, luisteren naar muziek en het bijhouden van de gezondheid.

De ondervraagden gaven aan dat ze zouden afknappen op smartwatches die te groot of lomp zijn, een korte accuduur hebben of een gevoelig scherm hebben. De mensen wilden maximaal 300 dollar betalen voor een smartwatch.

Slimme brillen, zoals Google Glass, waren bij 29 procent van de ondervraagden bekend. Van de mensen die bekend waren met het type product, was slechts 20 procent van plan er een aan te schaffen. Het apparaat zal voornamelijk gebruikt worden voor bellen, internet surfen en het maken van video’s en foto’s.