Office 2016 werkt niet goed in Mac OS X 10.11 El Capitan

Abonneer je gratis op Techzine!

Mac-gebruikers die vertrouwen op Office 2016 voor hun dagelijkse werkzaamheden doen er mogelijk verstandig aan om nog even te wachten met het upgraden van hun Mac naar Mac OS X 10.11 El Capitan. Office 2016 werkt namelijk niet zo goed samen met de nieuwe versie van het Mac OS-besturingssysteem. Voornamelijk Outlook lijkt met regelmaat te crashen, maar ook Word en Excel hebben zo hun problemen.

Op het supportforum van Microsoft stromen de klachten over Office 2016 in Mac OS X 10.11 El Capitan binnen. De eerste meldingen zijn al gemaakt op 10 juli toen ging het nog om een testversie van El Capitan, maar inmiddels komen de klachten sneller binnen nu El Capitan breed beschikbaar is en niet alle klachten zijn opgelost.

Zo schijnt Outlook vaak te crashen als je een Mac-systeem met El Capitan uit stand by laat komen. De applicaties bevriest dan en moet dan worden afgesloten of crashed vanzelf. Word en Excel volgen dan meestal niet veel later.

Waar het probleem precies in zit is nog niet duidelijk, Apple en Microsoft werken ongetwijfeld aan een oplossing, maar op dit moment is die nog niet voor handen. Op de redactie van Techzine hebben we het getest en ook wij konden Outlook vrij eenvoudig laten crashen binnen El Capitan. Updaten wordt op dit moment dus nog niet aangeraden, tot dat Microsoft een update voor Office klaar heeft staan.