, ,

Multiplayer, Graphics en Geluid

In de multiplayer modus zal je na een tijdje merken dat je niet de enige speler bent die op de wegen rond scheurt. Zo zul je hier en daar transparante auto’s tegenkomen met de naam van de speler erboven. Dit zijn mensen die net zoals jou thuis op de bank aan het racen zijn. Tegen deze spelers kan je het ook opnemen in een race, het enige wat je hoeft te doen is even met je lichten knipperen en de andere speler krijgt een invite om met jou te racen. Deze multiplayer mode heet heel toepasselijk "instant race".

Naast instant racen is er ook de mogelijkheid om je eigen club te maken of er lid van te worden. Clubs kunnen ook weer tegen elkaar racen.

Zo zijn er verschillende race modes waaronder follow the leader, keep your distance en police chase. Bij follow the leader bepaalt degene die voorop ligt welke kant hij opgaat. Bij keep your distance is er een bepaalde afstand waartussen de voetuigen moeten blijven, geraak je hierbuiten dan verlies je. En bij police chase wordt ierdereen achterna gezeten door de politie en moet deze kwijt zien te raken. De laatste die wordt opgepakt wint uiteindelijk de race.

Grafisch

Grafisch ziet het er voor zo’n groot spel ongelooflijk mooi uit. Zo zie je in de woestijn echt stof opwaaien als je door het zand crosst en in bosrijke gebieden overal modder op je auto komen. Ook kan je tijdens het rijden je ramen of dak opgooien, je knipperlicht aanzetten en lichtsignalen geven met je koplampen. Aan de negatieve kant valt het schade model toch wel wat tegen, als je bijvoorbeeld een keer ergens volop tegen aan rijdt dan zitten er alleen een paar krasjes op je auto.

Tijdens het racen kan je de radio aanzetten. Helaas zijn er maar twee zenders dus veel variatie is er niet. Maar de nummers die zich op de radio afspelen geven net dat beetje extra waardoor je je gaspedaal zo hard mogelijk wil intrappen.

Qua geluidseffecten tijdens het racen zit de game wel goed, maar niet optimaal. Zo klinken veel auto’s precies hetzelfde, maar je moet er wel erg goed op gaan letten wil dit vervelend worden. Zo nu en dan moet je ook met mensen praten en daar had de ontwikkelaar wel iets beter zijn best op kunnen doen. De stemmen van de NPC’s zijn behoorlijk monotoon en ernaar luisteren gaat al snel vervelen.