De gameplay van Boogie is verdeeld in twee delen. Allereerst heb je het dansen op het ritme van de muziek. Hierbij beweeg je de Wiimote op het ritme van het nummer dat op de achtergrond afgespeeld word. Als je de Wiimote van links naar rechts beweegt zal je karakter die beweging ook maken. Beweeg je de Wiimote naar boven of naar beneden dan doet je karakter de handjes naar boven of beneden. Daarnaast kan je ook doormiddel van je Nunchuck over het podium bewegen zodat je power-ups kunt pakken die door een klein rood mannetje op het podium gedropt wordt. Dit zijn vermenigvuldigers, een boogie boost, muntjes, reversomatic en tot slot freeze burn. Bij het bewegen van je Wiimote op het juiste ritme is het verder zo dat wanneer je keer op keer op het juiste ritme beweegt je steeds meer punten in een keer zult krijgen.

Een andere belangrijk deel in Boogie is het meezingen (karaoke) met de verschillende hits met de meegeleverde microfoon die in het wit is uitgevoerd. Bij deze gamemode is het de bedoeling dat je met een zelf uitgekozen gaat meezingen. Hierbij krijg je de tekst uiteraard voorgeschoteld en word ieder woord van de tekst door streepjes weergegeven. Het jammerlijke van de karaoke functie is echter wel dat het niet uitmaakt of je echt meezingt, de woorden gewoon opleest of op de juiste momenten op de microfoon tikt. Zolang het spel maar merkt dat er op die momenten geluid geproduceerd word.

Wat helaas in het spel ontbreekt, is de mogelijkheid om het spel online te kunnen spelen. Dansen met een vriend/vriendin elders in het land zou namelijk best leuk geweest kunnen zijn. Het spel is qua gameplay wel erg eentonig. Dansen is leuk voor even, maar gaat toch wel gauw vervelen. Bij karaoke is dit eigenlijk ook het geval tenzij je een leuk karaoke avondje organiseert met vrienden. Dan is het gegarandeerd lol hebben met zijn allen om elkaars zangkunsten.