Graphics en geluid
Graphics
Over de grafische kant was ik in eerste instantie iets minder te spreken, het ziet er allemaal niet fantastisch uit. Zodra ik echter ging kijken wat er allemaal voor actie en geweld in beeld kwam begreep ik het wel. De tientallen taxi’s op Times Square en de tientallen mensen op straat zijn gewoon vloeiend aanwezig en zorgen niet voor framedrops. Knap gedaan van Radical Entertainment, er mochten alleen wel iets meer details te zien zijn. Enkele dingen zijn wel erg mooi weergegeven, bijvoorbeeld als je van een gebouw met grote vaart op de grond springt, de grond deukt in en er verschijnt een stofwolk om je heen. Ook kun je ook in de stad erg ver kijken als je eenmaal het luchtruim hebt verkozen boven de grond.
Met bloed en geweld wordt in Prototype niet zuinig gedaan. Met bijvoorbeeld de ‘blade’, een van je superkrachten, kun je mensen letterlijk door midden hakken. Het bloed vloeit rijkelijk als er eenmaal een gevecht op gang is gekomen, ook neemt men in Prototype niet bepaald een blad voor de mond.
Geluid
Het geluid in Prototype is simpel gezegd goed, als er actie is, dan krijg je een opzwepende soundtrack te horen. Een soundtrack die het allemaal net iets spannender maakt en tegelijkertijd niet stoort. Het geluid is voor Prototype geen groot pluspunt, het is gewoon in orde, maar verder ook niks speciaals. De dialogen hebben weinig inhoud, iets waarop Prototype hoger had kunnen scoren, ze zijn echter wel mooi weergegeven. Alex Mercer is tevens ook niet de meest spraakzame persoon die je kent, behoorlijk jammer want ze hadden uit zijn persoon veel meer interessants kunnen halen.