,

Inhoud van het spel

Onderdelen in het spel

Het spel is onder te verdelen in 5 delen. Eerst en vooral heb je de ‘Training’ sessies. Je kiest een wagen, een chauffeur en een parcours en vlammen maar zonder tegenstanders. Je kan dit gebruiken om de record time te verslaan of om je settings te finetunen. Verder hebben de ‘Quick Race’, enige verschil met ‘Training’ is dat er nu andere wagens op de baan mee racen. Spijtig genoeg valt er niets te bereiken in deze twee onderdelen, dus echt interessant zijn ze niet. Derde onderdeel is de ‘Championship’. Hier moet je verschillende races afwerken en kan je punten behalen. Diegene die op het einde de meeste punten heeft, wint het kampioenschap. Als voorbereiding zijn er twee trainingsessies. Zij duren in real time 20 minuten, dus tijd genoeg om al je settings te finetunen. Als je niet zo lang kan wachten, kan je wat time skippen. Wel misschien nuttig dat je de training sessies doet, zo stel je je wagen perfect af voor de Qualifying. Maar tijdens de Qualifying kan je nog genoeg prutsen om je parcours steeds sneller af te leggen. De dag nadien kan je het kampioenschap rijden. Dit herhaalt zich dan tot de verschillende parcours zijn afgelegd. Wil je niet zo lang racen en toch iets bereiken, dan is er ook een ‘Race Weekend’. Net hetzelfde als de Championship, maar dan slechts voor één parcours.

Superstars V8 Racing – Beginscherm

Superstar Licenses

Als laatste onderdeel heb je nog een soort van Superstar Licenses. Dit zijn gewoon mini-challenges (20) en soms hoef je zelfs geen hele track af te leggen om het te halen. Een deel van het parcours binnen een bepaalde is meer dan voldoende om met een medaille aan de haal te gaan. Eerlijk gezegd heb ik bijna allemaal van de eerste keer een gouden medaille, een uitzondering of twee drie zilver en zelfs een aantal platinum (extreem goede tijd). Piece of cake dus.

Versla de records en win trofeeën

Gianni Morbidelli

Toen ik aan het spel begon had ik absoluut geen idee wat ‘Superstars V8 Racing’ voor staat. Volgens het spel is Gianni Morbidelli de winnaar van de voorbije twee kampioenschappen. Hij is dan ook de enige racer die ik ken in dit spel. Ik heb mijn reeks racespellen erop zitten, maar dit wil nog niet zeggen dat ik eender welk spel zo uitspeel. De races in dit spel zijn niet bijzonder moeilijk. Training is de boodschap en spelen met je settings. De hoeveelheid van aan te passen settings is, zoals in vele racesims van tegenwoordig, zeer uitgebreid.

Gianni Morbidelli, winnaar van de voorbije twee kampioenschappen