2min

Grafisch en Geluid

Graphics


De graphics zijn naar mijn mening geslaagd. Zipper interactive heeft ervoor gezorgd dat het geheel een zeer realistische look heeft gekregen. Als je echter te dicht op een object zit, of als je door de struiken loopt, ziet het er allemaal toch wat onafgewerkt uit. Platte bladeren en dergelijke zorgen ervoor dat de ervaring wat minder wordt.


Het water is echt geslaagd, net zoals de hele sfeer die het spel heeft gekregen. Een beetje een grimmige, soms erg grauwe sfeer. Verder merk je echt goed tegen welke factie je speelt, aangezien S.V.E.R. een heel erg stoffige en roestige kleur heeft meegekregen, waar Valor en Raven aan de wat stedelijkere en groenere kant zitten.

Explosies doen eigenlijk wat ze moeten doen. Rook, een beetje vuur en een harde knal, maar zonder spectaculaire effecten. Hetzelfde geldt voor mondingsvuur, hoewel de twee gecombineerd juist voor een prachtig en intens effect zorgen. Bij de ontwikkeling van een spel voor 256 spelers moet de keuze gemaakt worden tussen graphics en prestaties. Hierbij is gekozen voor prestaties, zonder de graphics te verwaarlozen. Zipper interactive heeft naar mijn mening de goede keuze gemaakt.

Geluid


Degelijke geluidseffecten, met tactische geluiden als de oproepen van de squad en een sirene als doelen worden overgenomen of bijna worden vernietigd. De geluiden van de wapens zijn ook heel goed gelukt, met mooie verschillen onderling. Ook de explosies zijn qua geluid goed gelukt. Iets echt speciaals is het geluid echter niet, net zoals de graphics. Geluid en graphics doen wat ze moeten doen en nauwelijks meer.

Op bepaalde momenten krijg je ook muziek te horen, die de rest dan zo overschaduwt dat je jezelf niet meer hoort schieten. Gelukkig is dit op goede momenten gekozen en zul je er nooit last van hebben.