2min

Tags in dit artikel

, , ,

Graphics & geluid

Grafisch prima


Grafisch is het spel prima, al lijken er de laatste jaren weinig grote stappen vooruit te zijn gemaakt. In Tiger Woods 11 bewegen kleding en haren van de golfer mee met de wind, wat wel een leuke feature is, alleen de broeken bewegen wel erg flexibel. De golfers zien er prima herkenbaar uit, de golf courses zijn mooi gevormd. Eigenlijk kan ik er maar weinig op aanmerken behalve het publiek dat weer erg statisch is.
De weerseffecten zijn goed weergegeven, en je kunt zelfs het weer op dit moment op die locatie instellen als je met het internet verbonden bent.


Gameface
In Tiger Woods 11 kun je je eigen persoon in het spel zetten met behulp van de Live Vision-camera. De resultaten vond ik best opmerkelijk. Na het ‘knippen’ van de foto’s duurt de procedure om je gezicht te maken circa 20 minuten. Na afloop vond ik dat mijn huidskleur erg donker was en dit moeilijk aan te passen was. De vorm van het gezicht klopt wel, maar het verdere uiterlijk is erg statisch. Leuk dat deze feature erin zit, nu alleen nog verder uitwerken.

Geluid


Het geluid valt tegen. Tijdens het golfen hoor je standaard vogeltjesgeluiden en na de swing hoor je het publiek zoals het hoort. Het publiek is echter ook erg standaard met het geluid dat ze produceren, als de bal op de green landt zijn ze zeer enthousiast. Echter als de bal naast de baan komt komt hoor je een negatief geluid. Belandt de bal via een plek naast de baan echter weer binnen het kortgemaaide gras hoor je eerst negativiteit en daarna gaan ze klappen. Zodra de bal daarna weer buiten de baan komt of van de green rolt hoor je weer negatieve reacties. Het geluid van het publiek is dus erg statisch geprogrammeerd.
Het commentaar is niet veel anders. Deze richten zich vooral op standaard spelmomenten zoals dat de komende putt mogelijk een birdie, par of een bogey is.

Table of contents