Graphics, Geluid en Gebreken

Iets wat ons tijdens het spelen toch wel behoorlijk stoorde waren de graphics. Er is namelijk gekozen voor een semi-realistiche opzet in grapics. Mensen lijken gewoon mensen maar het ziet er jammer genoeg meer uit als een tekenfilm dan als realisme (voor zover dat dit mogelijk is met star wars). De makers kozen hiervoor omdat dit volgens eigen zeggen een tijdloos uiterlijk met zich meebrengt. Echter hadden wij toch graag iets meer realisme gezien. De stijl die nu aan is gehouden is meer in de trant van World of Warcraft, mogelijk om spelers van die game naar Star Wars te trekken. Je moet er van houden, maar mijn voorkeur heeft het niet.

Net als de graphics is het geluid ook niet echt spectaculair te noemen. Wanneer je de game speelt zal je merken dat het geluid wel goed is, maar nergens echt weet te overtuigen of echt een extra dimensie aan het spel weet toe te voegen. Dit vinden we behoorlijk jammer want ook juist door geluid kan je een game veel intenser ervaren dan wanneer je maar een mat achtergrondmuziekje hebt.

Gebreken

BioWare zet met The Old Republic een behoorlijk puike game neer, maar deze kent jammer genoeg nog wel wat puntjes van aandacht. Zo zijn de graphics en het geluid zoals gezegd niet spectaculair. Daarnaast kunnen gesprekken soms wat langdradig zijn of zelfs saai worden. Verder vermoeden wij dat de game hier en daar nog wat foutjes in de code heeft zoals bijvoorbeeld een memory-leak. Gaandeweg zagen we de FPS namelijk steeds verder dalen. Iets wat gelukkig gepatched kan worden en de makers zullen dit dan in de toekomst ook vast en zeker doen.